Neked is nap, mint nap fejtörést okoz, hogy mit csomagolj a gyereknek a suliba?

Elindult újra a suli… egy idő után fejtörést okozhat, hogy mit is vigyen a gyerek a suliba, lehet, hogy már az első héten megunja a szendvicseket viszont nagyon fontos az is, hogy minél jobban elkerülje a cukros pékárukat és üdítőket. Mivel ott tölti a nap nagy részét, nagyon fontos, hogy mi kerül bele az uzsonnás dobozba, hogy olyan ételeket csomagoljunk, amivel be tudja vinni az értékes tápanyagokat, vitaminokat, ezen kívül pedig változatos, kiegyensúlyozott legyen az étrendje.

Pár tipp, hogy mire figyelj a csomagolásnál a legjobban:

  • Próbáld minél jobban kerülni a fehér lisztes, fehér cukros, feldolgozott ételeket és a transzzsírokat!
  • Margarin és az egyéb sajt és vajkrémek helyett használj inkább vajat, és házi készítésű zöldségkrémeket (pl. avokádó, cukkini, karfiol…) vaj tojáskrémet, körözöttet.
  • Minden nap csomagolj neki friss gyümölcsöt, zöldséget!
  • Az energiát adó nasi se maradjon ki a csomagból, de ezekből is válassz egészségesebb alternatívát, pl. almachipset, olajos magvakat, aszalt gyümölcsöt, puffasztott kölesgolyót, rizschipset…
  • Szörpök és szénsavas üdítők helyett igyon minél több teát, vizet és otthon készített gyümölccsel ízesített vizet!

Ha nálad is állandó kihívást okoz, hogy mit csomagolj, hogy változatos, gyorsan elkészíthető, finom és könnyen fogyasztható legyen, akkor nézd meg a következő gyors, laktató recepteket, és mindenképp próbáld ki! 😉

Válassz többféle fajtájú pékáruból, hogy nem unja meg olyan hamar. A fehér kenyér, kifli és zsemle mellett próbálja ki még a teljes kiőrlésűt, a graham vagy rozslisztből készült pékárukat , de nagyon finom még a gyökérkenyér vagy egy jófajta croissan. A feltét is legyen változatos, mindig legyen benne egy kis zöldség, pl. paprika, paradicsom, retek, uborka, vagy valamilyen salátalevél, ezen kívül jó minőségű sajt és jó minőségű csirkemell sonka. Ha néha megsütöd a szendvicset, toastnak, melegszendvicsnek vagy panininek, lehet, hogy nagyobb kedvvel fogja elfogyasztani.

A képen látható toast szendvicsben zöld pesztó, aszalt paradicsom és mozzarella sajt van sütve.

A tortilla és a wrap is remek és gyors választás, ezen kívül változatosan elkészíthető.
Ebbe feltétként rengeteg olyan étel közül választhatsz, amit imád a gyerkőc, pl bacon szalonna, csirkemellsonka, bab, kukorica, hagyma és bármilyen más friss zöldség, vagy saláta is passzol bele, csak feltekered, esetleg megsütöd és már kész is. 

Ha az édes ízeket szereti, akkor készíts neki gorfrit, muffnint, banánpalacsintát vagy hagyományos palacsintát, de a boltban kapható teljes kiőrlésű vajas tésztalapokból is gyorsan össze lehet dobni pl. egy kakaós csigát. 

A képen látható zabpelyhes gofri, amihez nem kell  más csak 10 dkg zabpehelyliszt, 1 tojás, 1,5 dl tej, 1 ek kókuszolaj, 2 csapott ek negyedannyi édesítő, fél tk szódabikarbóna, csipet só. Ezeket összekeverjük csomómentesre, hűtőszekrényben pihentetjük kb egy tíz percet és megsütjük. Cukormentes lekvárral fogyasztjuk. (a sütőt melegítsük elő, és amikor felmelegdett, fújjuk le oliva olajjal és csak utána öntsük rá a masszát.)

diétás gofri - Chill & Chili Életmódváltás

A hézi készítésű kakaós csiga, vagy bármilyen más pogácsa sokkal jobb választás, mint a bolti, fagyasztott. Igaz, előző este meg kell sütni, de már kelesztés nélkül, gyorsan könnyedén el lehet készíteni ezeket az egészséges alternatívákat. 

A képen látható túrós pogácsa receptje: 20 dkg zabpehelylisztet, 1 csapott tk szódabikarbónát, 2 mk tengeri sót összekeverünk, majd hozzámorzsolunk  20 dkg zsírszegény túrót, 20 dkg vajat és 2 ek zsírszegény joghurtot.
Alaposan összekeverjük, majd pihentetjük kb 30 percet, utána pedig lisztezett nyújtódeszkán összegyúrjuk és kinyújtjuk úgy, hogy 2 cm vastag legyen. Kiszaggatjuk, majd felverünk egy tojást és azzal megkentjük a tetejét, ezután megszórjuk szezámmaggal és 200 fokos sütőben kb 15 perc alatt megsütjük.

A bolti szörpök helyett fogyasszon inkább teát, vagy friss gyümölcsből készített limonádét. A citrom és egy kevés cukor, méz, vagy más természetes édesítő mellett tehetünk még belebármilyen más friss vagy fagyasztott bogyós gyümöcsöt, estleg egy kis mentát.

CHILL &CHILI ÁTALAKULÁS – 6 HETES ÉLETMÓDVÁLTÓ PROGRAM

CHILL &CHILI ÁTALAKULÁS – 6 HETES ÉLETMÓDVÁLTÓ PROGRAM

megnézem >>
CHILL& CHILI TURBÓ – 4 HETES ÉLETMÓDPROGRAM

CHILL& CHILI
4 HETES TURBÓ
PROGRAM 

megnézem >>
CHILL& CHILI TURBÓ – 4 HETES VEGÁN ÉLETMÓDPROGRAM

CHILL& CHILI
4 HETES TURBÓ
PROGRAM VEGÁN

megnézem >>
CHILL & CHILI MYTIME – HOLISZTIKUS ÉLETMÓD KLUB

Chill & Chili FittAnyukák Életmód Klub

megnézem >>

Követsz már Facebookon?

facebook >>

És Instán?

instagram >>

5 HETES EDZÉSPROGRAM

megnézem >>

SZEMÉLYRE SZABOTT  ÉTREND KÉSZÍTÉS

megnézem >>

EDZÉSTERV KÉSZÍTÉS

megnézem >>

Hírlevélre való feliratkozás

feliratkozom >>

Szia, Tamara vagyok!

Funkcionális személyi és csoportos edző, táplálkozási tanácsadó valamint hamarosan holisztikus életmód coach. 
Küldetésem, hogy teljes körű segítséget nyújtsak azoknak a nőknek, akiknek fontos, hogy foglalkozzanak a saját és családjuk egészségével, még akkor is, ha ebben a rohanó világban néha időhiányban szenvednek.
Akkor tudok neked a leginkább segíteni a sok éves tapasztalatommal, ha te sem a kifogásokat, hanem a megoldásokat keresed, és hajlandó vagy tenni is érte! Az út nem könnyű, de én itt leszek, és tőlem megkapsz minden támogatást, útmutatást!
További információkat itt találsz rólam:
végzetségeim >>
sikersztorik>> 
fellépéseim >>
– versenyeim >>

Miben tudok még segíteni neked?

bemutatkozás - Chill & Chili Életmódváltás